Sunday, June 14, 2009

WAD 529: Kemalangan JIWA!!!

Satu penyesalan bwat diri ku sndiri...

Nape la saat2 camni,aku terjebak dlm situasi camni,tension seyh! Namun ape kan daya aku ni cume insan biase..

Ok, 1st...aku cume nk inform,myb ade yg x pham tajuk post aku ni...n myb ade yg paham,so klu x paham...bwat2 la paham,hahaha....

Baru2 ni..aku asyik ingt kat die...x tau nape...aku ske kat die lg ke? atau cume rindu sbagai mmber...tp 1 yg aku pasti,ape pun perasaan aku kat die,aku x mngkin miliki die...walaupun dah lme,tp biar la..aku pndam bnde ni...mcm yg biase aku bwat...so, hrp2 die still fren aku...

Namun aku bersyukur,dlm aku mngharapkn si 'A'...'B' dtg menjelma...Mmg aku x de pape feeling kat 'B',die sahabat aku sndiri...tp sbnrnye..walaupun 'B' just singgah skejap stelah lme menyepi,tp 'B' beri aku satu keyakinan yg aku crik..btul ckp die..."nk bwat ape kapel? kapel tu haram..just jd kawan yg istimewa skit,ok r"...

Sbelum ni aku pnah bg Amir n Tiqa satu analogi dlm cinta monyet,iaitu...Cinta Ibarat Tali Bergayut...dlm cinte monyet,bile kite dah start berpaut kat satu tali,kite kne trus pegang tali tu agar kite x jtuh ke bumi,smpai kite jumpe tali lain,bile dah jumpe tali laen,bru kite bleh lpaskn tali yg lme...same gak cam manusia mainly remaja(cinte monyet le),bile kite dah syng sumbody ni,kite akan trus syng kat die,x kesah r,camne die bwat kat kite,skit sebnyk,syng tu still ade,walaupun die dah tngglkn kite...cume bile kite dah jumpe pnggnti laen,bru r kite bleh tngglkn die...

Ini mengingtkn aku pd si 'C' plak...actually C ni sejarah lme aku,tp x tau nape die muncul blik,die ade boyfren,tp die still nk pnjelasan dr aku...whatever...aku x de bnde nk ckp ngan die,sbb aku dah bosan nk bgtau bnde yg same berulang-kali...

Bru2 ni pun,sejarah aku yg laen juge dtg kmbali...kali ni 'D' lak...'D' actually sumbody yg pnah aku ske..di mne die pun ske kat aku,bnyk knngn antare kitorg,sme2 kne marah,sme2 kne gossip...cume hubungan x mnjadi sbb waktu tu aku yg cerewet...yeah aku yg slh,malah aku x faham perlakuan 'D' yg tersirat..Damn...hari ni..kitorg mnjdi kawan,'D' pun dah ade boyfren...cume yg mmbwat aku tringt kat 'D' adelah sbb cre die sambut kpulangan aku kali ni...mmbuat aku btul2 rse dihargai...at least...die mmbawa knngn yg manis...

Tp analogi cinte monyet tu mmg terkesan gak kat aku...mmg ssh aku nk lupe kn 'A'...slalu sngt dah aku ckp,lg2 klu die x respon aku..."Aku benci die! Aku benci die!"...tp skejap...pastu aku syok blik kat die..tp alhamdulillah...'B' dtg mmbantu,n bgtau aku mcm2,n mmbuat aku faham,...akhirnye...analogi yg aku bg kat Tiqa n Amir tu berakhir, di mne aku x trus bergayut,tp aku lpaskn tali tu dan berjln di daratan...

Dan akhir skali,kata2 dr aku...Trime la hakikat 'C',sejarah hanye tnggl sejarah,pndg le dpan,n hargai la ape yg ko pgang...thanx 'D',sbb ingtkn aku bnde yg bwat aku trsnyum n trgelak sorg2 n juge sbb bwat kn kpulngan aku kali ni trase seronok...'A',mngkin ko x prasan yg aku sdang tulis pasal ko,tp aku nk ko tau,walaupun ko pnah tolak aku,aku mmg ade prasaan kat ko,sbb tu sbnrnye aku trase klu ko x bls msg2 aku or x respon aku,cume alhamdulillah,akhirnye aku sdar gak,aku kne trime hakikat,walau sehebat mne pun perasaan aku kat ko,aku x sesuai utk ko,myb sbb tu r ko ditakdirkn tolak aku,n x de part hidup aku yg aku bleh share ngan ko...n skarg aku berusehe utk mmbine gap antre kite...lastly...'B',thanxxx very much!thanxx sbb bwat aku lbih memikirkn kewajipan, masa hadapan n ape yg spatutnye...thanxxx gak utk nasihat bermanfaat...Thanxx 4 everything!!! Klu ko bace post ni,n ko tau aku ckp psl ko,aku nk ko tau,tiap kali berckp ngan ko,aku learn sumthing new...thank you...

No comments:

Post a Comment