Friday, August 20, 2010

Cpatnye mase berlalu...

Cpatnye mase brjln...skarg ni 1001 mcm perasan lahir dlm hati ni,sedih,hepi,down...mcm2 ade...

Mule2 rse hepi sngt nk g oversea ni,tp lpas tu rse cam down plak,6 thun kot,nk blik slalu,mcm la aku ni kaye sngt...mase tngok angke 6 tu,aku trpikir,agak2 aku blik lpas 6 thun ni,mmber2 aku knl x lg aku? tp tu ok lg,mcm mne klu aku yg dah x knl diorg??? So aku berdoa mudah-mudahan dijauhkn sifat riak n takbur dlm diri ni...

Aku lihat blik matlamat asal...aku nk jd Doktor! so untuk jd Dr,sacrifice tu mcm slh satu 'resepi wajib' yg kene hadap...tp insyaAllah,hasil nye berbaloi,sbb aku sndiri mmg dah ade bnyk 'aim' bile dah jd doktor nnt......myb dgr nye seperti angan2 n omong kosong sahaje...tp x salah rsenye klu kite bercite2 dlm perkare yg baek,asalkn x melampau...

Jd bile sebut pasal cite2 n kejayaan,aku teringt sesi pertemuan ngan exco2 n bakal exco fourians...kitorg ade ckp pasal ni...so aku bgtau diorg..'Klu nk jd Dr, jd la Dr muslim yg berjaye...'. Kenape Dr Muslim? sbb ustaz aku pnah ckp,bahawe umat Nabi Muhammad S.A.W. ni special..."Para Sahabat, slepas nabi berdakwah kpd mereka...mereka bertebaran ke seluruh pelusuk dunia utk mnyampaikn dakwah yg nabi bawa..". Kite jgn lupe bahawe para sahabat dulu terdiri drpd insan2 yg hebat..peniaga,panglima perang n sbagai nye...mereka la peniaga,mereka juge pndakwah..mereka panglima perang,mereka juge pendakwah.. Jd slaen mmbawa kewajiban sbagai modal insan, aku rse kite x ptut lupe bahawe kite juge kene berdakwah..supaye bertepatan ngan seruan nabi..'Sampaikn la drpd ku walaupun sebaris ayat..'.

So aku hrp sngt..dlm mase 6 thun akan dtg ni, aku dpt membentuk diri supaye dpt jd 'Dr Muslim' yg berjaye..insyaAllah...

hari ni dah 20 aribln...barang dah prepare..list bekalan dah ade...baju dah siap...luggage dah beli...aku cume tnggu mase je...

Dlm bln ramadhan ni,aku berazam utk berubah,sbb aku rse dlm keadaan yg aku hadapi ni,aku rse cam hilang arah,tp dah lumrah rsenye..remaje...zaman di mne kite maseh mncari identiti diri,persoalan nye..sdah ketemu atau tidak?...slaen dari tu..aku rse nk ziarah seksyen 4 slalu,sbb aku rse ustzh2 kat situ la yg slalu tlg aku...plus aku nk hayati detik2 terakhir kat situ,maklum la,bnyk memori yg tercipte kat situ...mne la tau,ni kali terakhir,hehehe...

sekian...

No comments:

Post a Comment