Thursday, January 28, 2010

Jobs?!

Pagi tadi aku g Seksyen 4...

Cam biase,sebab aku dtg mesti ade kaitan dgn 'Kerje' aku yg skarg ni...TUTOR,hahaha...
Tapi arini aku bukan le mngajar pun,just nak bagi Buku nota n latihan Addmath kat salah sorg student yg blajar dgn aku..Ellyna...Actully ape yg buat aku mangat sngt nak tolong Ellyna adelah sbb die bkan lah dari kelas yg mngambil Addmath sbagai satu subjek tambahan,tp die sendiri yg nak tambah,aku kagum ngan kesungguhan die,sbb bile tanye die tahu x subjek ni ssh,die tahu,tp still die nak amik walaupun terpakse blajar sendiri...

Tp mase aku sampai td aku baru prasan yg aku awal sngt..."Bdak2 ni mane rehat lg"...so aku pegi r lepak kat bilik guru...Actully aku cume follow Pn Azriza yg kbetulan baru abis kelas,so kat bilik guru,aku n Teacher sembang ngan Pn Rozita n Pn Mazlaina...Then, Pn Rozita tnye,"Uzair,nape dtg? Awk x keje ke? X nak crik keje?" Dgn ringkas aku jawab.."Sye ade masalah skarg ni,x de can nak keje.."

Bnyk bende yg kitorg sembngkn..Cikgu Avadiar laa,Cikgu Sam lah,Pn Mariyamah,naek pangkat,Guru Cemerlang,pasal elektrik,pasal susunan kerusi meja,pasal mmber2 aku,kerje,pasal Lee(sori lee),hehehe...tp spanjang perbualan pg td,kitorg bnyk sembang pasal kerje...ARRGHHHH! rse cam tension lak...Bkn ape,sbenarnye aku mmg nak keje,rse tension lak bile dngr org laen dah keje,aku x keje lg....damn...N then,Pn Azriza seolah-olah mnyuluh kan Sinar Harapan kat aku...

"Abang,awk skarg ajar ank Pn Yati kn? camni laa...ape kate awk ajar anak saye skali...Bkn Muizz tu,adek die yg form 3 tu...n klu bleh sye nak awk ajar adek prempuan die skali yg darjah 6 tu..Macam mane,nak x? Alaaaa...just ajar simple math n science dah laa,bkn nye ssh....nnt sye bayar..."

Weeeee!!! Hahaha...

Tp kmudian aku rase cam risau lak...sbb aku sbenarnye x mngharapkn ape2 byrn pun...Aku ajar ank Pn Noriyati pun,aku x mintak upah...bkn nye ape,bkn aku x nak upah...sape x nak duit beb? Tp aku sedar,aku mane la bagus sngt, x pandai mane pun aku ni,aku ngajar pun kdng2 cam slow je...so aku rase cam x berbaloi pun kalo cikgu bayar aku,sbb ape yg aku ajar x de la bnyk mane...n aku mmg x nak pape bayarran,aku cume nak kn pngalaman je...n aku mngharapkn doa je drpd insan2 yg aku ajar...tu je...

Cume kalau Teacher still nak aku ajar anak die...aku akan cube sedaye upaye utk ajar anak die...Pasal byrn? bg le brape nk bg....insyaAllah tiade demand....hehehe...

Sbelum aku kluar dr bilik guru,aku sempat jumpe Pn Suriani...Actully aku ade perjanjian ngan Pn Suriani, n nmpknye aku dpt lg satu keje,hahahaha....

Hebat Giler r!!! Aku dpt 2 keje dlm 1 hari!!! Hahahaha...

Then, aku g kantin...sbelum balik,aku kene jumpe Ellyna..buku tu kene bg kat die,tp bile smpai kantin..org pertame yg aku tegur adelah Diyana...adeh,lari topik,hahaha...so Diyana still ade hrpn nak masuk SBP...actully aku bangge dpt kenal org cam Diyana,aku nmpk die x mudah givup,bgus2,hehehe...Lpas tu..baru r aku jumpe Ellyna yg tngh mkn ngan CT Hajar...

So,td aku bg die satu buku yg sngt istimewa buat plajar SAS,sbb buku tu,GC dari sekolah kitorg yg buat,so bnyk note2 pnting n latihn2 yg mantap trdpt dlm buku tu...cume aku lupe lak nak bgtau die yg buku tu die x leh 'open',klu kantoi,mati aku,hahaha...mane x nye,dah kate buku SAS...so spatutnye utk SASSIANS r,tp aku bg gak kat junior sendiri,hehehe...hrp2 r die x open buku tu...

Ckp pasal buku tu,aku tringt lak isu yg timbul beberape ari lpas mase aku jumpe Farhan..."Ooo uzair,awek ko bg,aku ko x nk bg pun pinjam note ko..."...Bkn aku x nk bg...tp hang yg x mintak,actully bnyk je buku2 n note dr SAS yg aku simpan...

Sbelum blik aku jumpe Qila...aku rase die nmpk laen lak...x tau r,myb sbb da lme x ckp pape ngan die kot...tp bile nmpk die,bru aku prasan...dah rmai dah geng2 die yg dah pindah...Lydia,Annazzz,Syed n beberape lg...Bkn nye ape,bnde ni sbnrnye mngingtkn memori mase aku form 4 dlu...Mmg down bile terpakse berpecah dgn org2 yg same jtuh,same bngun ngan kite....hrp2 bdk2 ni tabah le mngharungi cubaan ni,huhuhu...

P/S:Dun Worry Guyzz!!! bende ni kejap je...tngok cam aku,dah rilex dah,bile2 nak hang ngan geng2 set je mase,HAHAHAHHAAHAHAHA.....

No comments:

Post a Comment