Tuesday, May 3, 2011

POST baru by SEMANGAT baru =)

Salam...

Post Baru? Semangat Baru? myb org akan pikir " Alaa, x perlu kan semangat pun nk nk buat post baru..post je la pape pun", but ade satu bnde tentang aku yg myb menjengkelkn sesetngh org iaitu aku ni jenis yg buat sumthing 'base on mood', klu nk buat,aku buat,klu x nk buat...aku tingglkn je la...

So baru-baru ni aku seringkali d tanye oleh mmber2,
"Wei uzer..ko bile nk update blog doe,aku tngok cam dah basi je..last post ko bile??? thun lpas...perghh..."

Well nk wat camne? Bukan nye aku x nak update...seriously,aku dah 'try' update blog ni since 2-3 month lpas,tp ade la 2-3 sebab yg buat kn aku menjadi despair utk buat post baru..sile ikuti ye..
  1. Internet SLOOOOWWW~.....part ni yg pling buat aku tension skali, everytime aku tulis post baru..ni la kengkangan yg biase merosak kan segalanye...bayangkn,bulan lepas aku ade tulis satu post tentang keadaan di Mesir lpas riot aritu...tp bile aku tekan 'PUBLISH POST'..die loading..lame gile...dkat sejam,aku pun menanti la dgn sabar...tp tengok2...FAIL...sbb internet connection terputus....Erghh...sumtimes aku nak je cekik arab internet ni, mase mintak duit laju je, tp connection slow...
  2. Member......part ni sebenarnya sensitif sket,tp aku rase bersyukur sbnrnye sbb dikurniakan sahabat2 yang sporting dan tak mudah amik hati(mostly),tp satu je yang buat aku rase x best is ade je segenap mmber2 aku ni suke tngok laptop aku lame2...aku plak jenis yg x suke klu tngah tulis post baru,org bace( bile aku da abis tulis,nak bace,bace r)..rase cam awkward wei...even klu aku x tulis blog pun, x perlu la di hadap laptop aku lelame...mana la tau aku tngah chat ngan mmber2 lame ke,sibling aku ke,mak aku ke,makwe ke(wee~)...NEED SOME PRIVACY WITH MY LAPTOP...
  3. Jadual padat......actully ni bukan lah alasan yg begitu best bg aku,sbb bile2 pun ade je mase nak buat post baru, lagi2 kalau pandai buat jadual,tapi nak wat camne? dah lumrah student medic,setiap mase kene ade buku maa...
  4. Ruang......aku rase alasan yang ni mmg ade hubungkait nye dengan yg No 3 td...tp dah adat la jadi perantau,nak selesa camne lg? But nasib baik lepas ni aku n member2 aku nak pindah rumah baru..Hope sngat2 lpas ni akan ade ruang yang lebih selesa utk buat post baru...
So at the end of this week,insyaAllah, aku akan masuk rumah baru, so mengharapkn agar rumah baru nanti ade la internet yang lebih clear and ruang yang lebih selesa, but seriously,jadual aku still padat, cume x tau knape..semenjak dua menjak ni,aku rasa cam ade bnyak bende yang myb aku bleyh share kn kat ruangan ni ....so semangat tu mmg memuncak nak tulis blog,hahahha.....gile....

Well aku x mengharap orang akan membaca dan x harap pun klu ade org yg follow, but at least klu ade yg bace...set dalam kpale..'this is just his opinion'...coz insyaAllah,ape yg akan aku post kn lpas ni...niat aku cume nak berkongsi...





-smile-

No comments:

Post a Comment